امروز:

مورد ثبت شرکت


بایدها و نبایدها در مورد ثبت شرکت ، ثبت شرکت نیازمند طی نمودن روال خاصی می‎باشد که دربرگیرنده بایدها و نبایدهایی است که مدیران و موسسان هر نوع شرکتی برای تاسیس و راه اندازی ، موظف به رعایت آنها هستند.

ثبت شرکت ، تاسیس شرکت
ثبت شرکت نیازمند طی نمودن روال خاصی می‎باشد که دربرگیرنده بایدها و نبایدهایی است که مدیران و موسسان هر نوع شرکتی برای تاسیس و راه اندازی ، موظف به رعایت آنها هستند. در این نوشتار برآنیم تا به این امر بپردازیم.

 

بایدها و نبایدها در مورد ثبت شرکت

 

 

ابتدا داشتن اطلاعات کافی در مورد موضوع فعالیت شرکت اهمیت زیادی دارد. یکی از مواردی که در ثبت شرکت باید به آن توجه شود. اطلاعات کافی در مورد تعداد شرکا، میزان حداقل سرمایه برای تشکیل شرکت، نحوه تقسیم سود، پاسخگویی در مقابل طلبکاران و … از جمله مواردی است که در زمان ثبت شرکت باید به آن توجه داشت. در اینجا به مهمترین مواردی که در ثبت شرکت باید به آن توجه شود اشاره می‎کنیم.
برای تاسیس شرکت‎ها‎ی سهامی خاص و شرکت‎ها‎ی با مسئولیت محدود وجود حداقل 2 شریک حداقل و برای سهامی عام ۳ شریک، ضروری است. این در حالی است که تشکیل شرکت تعاونی با وجود حداقل 7 نفر شریک تشکیل می‎شود. به هنگام انتخاب شرکای شرکت باید شریک مناسبی برای خود پیدا کرد. برای تشکیل شرکت، کسی که سرمایه بیشتری در شرکت دارد حق رای بالاتری نیز خواهد داشت و به همین نسبت مسئولیت بالاتری در پرداخت دیون و بدهی‌های شرکت دارد. این امر شامل شرکت های تضامنی نمی شود.
تشکیل گروه و انتخاب اعضای آن برای ثبت و راه اندازی شرکت اهمیت زیادی دارد که با ثبت شرکت و سهامدار شدن هر یک از شرکا، مالکیت ایجاد می‎شود و در صورت بروز اختلاف، هر یک از شرکا که بخواهند می‎توانند از شرکت خارج شوند.
مشخص بودن موضوع شرکت نیز از دیگر بایدهای ثبت شرکت به شمار می‎رود که برای تصمیم گیری باید شورا تشکیل شود و با تایید همگان موضوع اصلی مشخص گردد. دو گزینه «محدود» و «نامحدود» برای موضوع شرکت وجود دارد که با توجه به محدوده زمانی، یکی از گزینه های انتخاب می‏شود.
انتخاب حداقل 10 نام برای ثبت، ضرورت دارد. برای این کار باید نام‎ها‎ی انتخابی دارای سه کلمه و به موضوع مورد فعالیت نزدیک باشد. برای ثبت نامها باید به نزدیکترین اداره ثبت شرکتها مراجعه و فرم تایید نام شرکت را دریافت کرد و با پرداخت یک فیش بانکی و ضمیمه نمودن آن به فرم ده نام انتخاب شده، آنها را در اداره ثبت شرکتها به ثبت نمود. انتخاب نام شرکت باید و نبایدهایی دارد از جمله اینکه نام شرکت نباید تکراری باشد. استفاده از اسامی مخفف شده که مربوط به اداره‌های دولتی و… است تنها با کسب مجوز از آنها امکان‌پذیر می‎باشد. در پایان به متقاضیان ثبت نام شرکت، یک کد رهگیری داده می‌شود.
در کنار ثبت نام شرکت، باید برای یک شرکت شماره حساب باز کرد و شماره حساب به همراه سایر اطلاعات در پرونده ذکر شود. لازم به ذکر است که شماره حساب مذکور غیرقابل برداشت می‎باشد.
برای ثبت انواع شرکتها، ارائه تمامی مدارک هویتی از قبیل کپی برابر اصل شناسنامه ، کارت ملی ، کارت پایان خدمت برای آقایان و آخرین مدرک تحصیلی هیات مدیره و بازرسان الزامی می‎باشد.
در همه انواع شرکت‎ها‎، ارائه گواهی نداشتن سوء پیشینه برای هیات مدیره الزامی می‎باشد. این در حالی است که سایر اعضا الزامی برای ارائه این گواهی نخواهند داشت.
سرمایه ای که برای شرکت تعیین می‎شود، باید به هنگام ثبت شرکت ثبت شود. برای تشکیل و ثبت شرکت‎ها‎ی سهامی عام و شرکت با مسئولیت محدود، وجود حداقل 100 هزار تومان، شرکت‎ها‎ی سهامی خاص، پانصد هزار تومان الزامی می‎باشد.  این میزان سرمایه باید به تفکیک تعداد سهامداران و تعداد سهام آنها به حساب شرکت واریز شود و فیش بانکی به تعداد سهامداران تهیه گردد.
اظهارنامه ثبت شرکت باید از اداره ثبت شرکتها اخذ و تکمیل شود. همچنین باید توسط تمامی اعضای هیات مدیره امضا شود و همزمان فرم صورتجلسه مجمع موسس عادی و صورتجلسه هیات مدیره هم آماده گردد.
ارائه مدارکی از قبیل صورتجلسه مجمع و هیات مدیره ، اساسنامه کامل شده به همراه تمامی صفحات آن، تایید بانک مبنی بر واریز وجه و فیش بانکی، کپی تاییدیه نام شرکت و … به هنگام ثبت شرکت الزامی می‎باشد.
مشخص بودن آدرس استقرار شرکت نیز از دیگر بایدهای ثبت شرکت می‎باشد که لازم است تا آدرسی برای محل دفتر شرکت ارائه شود. همچنین ارائه شماره تماس و کدپستی شرکت نیز الزامی است. در صورتی که مکانی برای شرکت انتخاب نشده باشد، می‎توان نشانی و آدرس محل زندگی خود یا یکی از شرکا را ارائه داد. تمام مدارکی از سوی اداره ثبت شرکت‌ها برای متقاضی، به آدرس داده شده ارسال می‎شود.
مشخص کردن سهم هر یک از شرکا از دیگر بایدهای ثبت شرکت می‎باشد. با انتخاب نام هر یک از اعضا مشخص می‌کنید که این فرد چه تعداد و میزان سهام دارد. «نوع سهام» در حقیقت گزینه‌ای است که در آن نقدی یا غیرنقدی بودن سرمایه‌ مشخص می‌شود. سمت اشخاص و ارتباط آ‌نها با یکدیگر در فرم‌های مراحل بعد ثبت می‌شود. منظور از ارتباط اشخاص با یکدیگر، مشخص بودن وکیل و موکل و قیم قانونی و… در ارتباط با شرکا و اعضای شرکت می‏باشد.
در صورتی که قرار است در کنار شرکت اصلی ، شعبه و یا نمایندگی نیز تاسیس شود، باید در فرم مربوط به این قسمت، مشخصات شعب نیز وارد شود. اگر از سوی شرکا برای این موضوع تکلیفی روشن نشده باشد، می‌توان معرفی شعب را به زمانی دیگر موکول نمود و در فرم قسمت شعب، گزینه مربوط به نداشتن شعب را انتخاب کرد.
پس از تایید کلیه مدارک، به متقاضیان شماره ثبت شرکت ارائه می‎گردد. با اخذ این شماره، باید آگهی ثبت شرکت را در روزنامه رسمی چاپ گردد. آنچه در آگهی چاپ می‎شود عبارت است از اطلاعاتی در مورد نام شرکت، نوع فعالیت و …

شرکت حمل و نقل بین المللی چیست؟
ثبت شرکت حمل و نقل بین المللی مورد بسیار مهمی تلقی میگردد شرکت حمل و نقل بین المللی به منظور جا به جایی کالا از داخل کشور به سایر کشورهای دیگر، با حفظ قوانین و مقررات حاکم بر کشورها، شکل‎ می‎‎گیرد.

 

ثبت شرکت حمل و نقل بین المللی

 

مدارک لازم جهت ثبت شرکت حمل و نقل بین المللی
 

ارائه اساسنامه شرکت در سه نسخه
ارائه شرکتنامه شرکت در سه نسخه
ارائه اظهارنامه شرکت در سه نسخه
ارائه اولین صورتجلسه مجمع عمومی مبنی بر انتخاب مدیرعامل و معرفی امضاهای مجاز و سایر تصمیمات متاخذه، در سه نسخه
درج کامل مشخصات شامل نشانی و محل سکونت فعلی مدیرعامل، سهامداران و اعضای هیئت مدیره و شماره تلفن آنها
کپی برابر اصل تمامی صفحات شناسنامه اعضا و کارت ملی
داشتن گواهی عدم سوء سابقه، نداشتن سابقه اعتیاد به مواد مخدر و کارت پایان خدمت نظام وظیفه
ارائه مدرک تحصیلی اعضای هیئت مدیره
ارائه اسناد رسمی دفتر کار و ارائه سند تلفن دفتر کار
 

تذکر : از کلیه سناد و مدارک باید کپی تهیه شود و در دفاتر اسناد رسمی، برابر اصل شوند.
 

 شرایط اعضاء هیئت مدیره شرکت حمل و نقل بین المللی
داشتن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
التزام به دین اسلام و یا سایر ادیان رسمی کشور
داشتن حداقل 25 سال تمام برای مدیر عامل
عدم اشتغال به سمت مدیریت عاملی در سایر شرکتها و یا مدیریت موسسات
ارائه مدرک تحصیلی مصدق مدیر عامل
نداشتن سابقه اعتیاد به مواد مخدر
عدم سوء پیشینه کیفری
کسب صلاحیت فرد
داشتن 5 سال سابقه کار در زمینه حمل و نقل بین المللی که از طریق یکی از راههای زیر کسب‎ می‎‎شود:
 

تایید سازمان یا وزارتخانه مربوط برای سابقه کار دولتی

تایید سازمان تامین اجتماعی مبنی بر پرداخت حق بیمه

روزنامه رسمی کشور

 

نکته :
در صورت نداشتن سابقه کاری مرتبط،  داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر با دو سال سابقه کار نیز‎ می‎‎تواند موثر واقع شود. همچنین داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر در رشته‌های تخصصی حمل و نقل ، مدیریت بازرگانی، مدیریت اداری، بیمه و بانکداری، گمرک، اقتصاد و ترافیک.

 

 داشتن مدرک دوره مدیریت حمل و نقل بین المللی
 نداشتن سمت مدیر عاملی در سایر شرکتها
تایید سازمان یا وزارتخانه مربوط برای سابقه کار دولتی
تایید سازمان تامین اجتماعی مبنی بر پرداخت حق بیمه
دادن تعهد رسمی :
 

برای عضویت در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران
ذکر نام شرکت در دو طرف وسیله نقلیه شرکت
استفاده از نام ایرانی و غیرمشابه بدون سابقه
 

ارسال تمامی مدارک ثبتی و انتشار آگهی تاسیس شرکت که به تایید اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری رسیده باشد

متعهد شدن هیئت رئیسه و مدیرعامل منتخب جهت ارسال آمار فعالیت شرکت هر شش ماه یک بار (پایان ماه‌های شهریور و اسفند هر سال)

متعهد شدن هئیت رئیسه برای اجرای تمامی دستورات سازمان حمل و نقل

متعهد شدن هئیت رئیسه برای قبل از هرگونه تغییرات و اعلام به اداره ثبت شرکتها، ابتدا با کسب نظر از سازمان حمل و نقل صورت گیرد

متعهد شدن هئیت رئیسه برای شاغل نبودن هیچ یک از اعضاء هئیت مدیره و مدیرعامل شرکت در مشاغل دولتی

پس از ارسال مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت حمل و نقل بین المللی، سهامداران، مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره باید ظرف مدت ۱۰ روز برای تنظیم فرم حضور در ایران با در دست داشتن شناسنامه، کارت ملی و ۲ قطعه عکس به سازمان حمل و نقل واحد مربوط مراجعه کنند.

همچنین در مورد حمل نقل بین المللی از طریق هوایی می توانید به این پست ما که به صورت جامع به آن پرداخته شده است مراجعه بفرمایید
۰
ثبت شرکت صنایع غذایی
ثبت شرکت صنایع غذایی برای چیست ؟ اگر در گذشته محصولات کشاورزی بصورت خرده فروشی و یا عمده ای در اختیار مصرف کنندگان قرار می‎گرفت، اما در حال حاضر با پیدایش شرکتهای صنایع غذایی ، محصولات بسته بندی شده و به صورت بهداشتی وارد بازار مصرف می‎شود. حال این پرسش ایجاد می شود ثبت شرکت صنایع غذایی برای چه نیاز می شود ؟ شرکت صنایع غذایی با خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان ، با استفاده از سیستمهای تمام اتوماتیک، محصولات را تغییر داده و به بنگاهها تزریق می‎نماید.
ثبت شرکت صنایع غذایی
شرکت صنایع غذایی
اگر در گذشته محصولات کشاورزی بصورت خرده فروشی و یا عمده ای در اختیار مصرف کنندگان قرار می‎گرفت، اما در حال حاضر با پیدایش شرکتهای صنایع غذایی، محصولات بسته بندی شده و به صورت بهداشتی وارد بازار مصرف می‎شود. شرکت صنایع غذایی با خرید محصولات کشاورزی از کشاورزان، با استفاده از سیستمهای تمام اتوماتیک، محصولات را تغییر داده و به بنگاهها تزریق می‎نماید.

شرکت صنایع غذایی نیز همچون سایر شرکتها نیاز به ثبت دارد. برای ثبت شرکت صنایع غذایی باید اداره کل ثبت شرکتها مراجعه نمود.
 

مدارک لازم برای ثبت شرکت صنایع غذایی
برای ثبت شرکت صنایع غذایی نیاز به مدارک و مستنداتی می‎باشد از قبیل :
 

تعیین میزان سرمایه شرکت صنایع غذایی
تعیین نام و موضوع شرکت صنایع غذایی
پرداخت هزینه‎ها‎ی حق الثبت و ارائه رسید آن
تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت صنایع غذایی
ارائه عکس پرسنلی مدیران شرکت صنایع غذایی
گواهی عدم سوء سابقه مدیرعامل و اعضاء هیئت مدیره
مشخص کردن صاحبان سهم و میزان سهم هر یک از آنان
تمامی مدارک مربوط به ثبت شرکت به همراه کپی برابر اصل
دریافت دو برگ تقاضانامه، تکمیل و امضاء مدیر یا مدیران شرکت
شناسنامه ، کارت ملی، کارت پایان خدمت مدیر یا مدیران شرکت صنایع غذایی
کپی شناسنامه و کارت ملی و گواهی عدم سوء پیشینه بازرس اصلی و علی البدل در شرکتهای صنایع غذایی
تکمیل فرم درخواست ثبت شرکت صنایع غذایی به همراه ذکر آدرس شرکت. لازم به گفتن است که آدرس بیان شده باید فقط در محدوده منطقه ثبتی شرکت باشد.
مشخص کردن مدیران شرکت صنایع غذایی و سمت آنها؛ از جمله مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره، نائب رئیس هیئت مدیره
 

رویه اداری ثبت شرکت صنایع غذایی
ثبت شرکت صنایع غذایی در تهران بر عهده اداره ثبت شرکت‎ها‎‎ و در شهرستان‎ها، توسط اداره ثبت مرکزی انجام‎ می‎‎‎شود.
متقاضی باید به اداره مربوطه مراجعه، تمامی مدارک مذکور را ارائه دهد و پس از مشخص شدن میزان هزینه حق الثبت توسط حسابدار، مبالغ مورد نیز را پرداخت نماید. هزینه‎ها‎‎ی تعیین شده در بانک ملی پرداخت و رسید آن را به قسمت حسابداری اداره ثبت ارائه دهد.
متقاضیان ثبت شرکت صنایع غذایی باید نام‎ها‎‎یی که برای شرکت برگزیده اند را ضمیمه پرونده کنند. کارشناس مربوطه مدارک آنها را بررسی کرده و در صورتی که آنها را بدون نقص تشخیص دهد، مستندات و مدارک را برای مشخص شدن نام شرکت به قسمت تعیین نام ارجاع‎ می‎‎‎دهد.
کارشناس پس از جستجو در سیستم، نام‎ها‎‎ی درخواستی متقاضی را بررسی‎ و طبق اولویت‎ها‎‎ی تعیین شده توسط متقاضی، یکی از نام‎ها‎‎ را برای او مشخص‎ می‎‎‎کند و سپس پرونده را به کارشناس تاسیس ارجاع می‎دهد.
کارشناس تاسیس مدارک متقاضی را با توجه به نوع آن مورد بررسی‎ قرار می‎دهد تا کامل و بی نقص بودن آن تشخیص دهد. علاوه بر این وی تمامی محتویات پرونده را نیز در داخل سیستم چک‎ می‎‎‎نماید تا در فعالیت شرکت و محتویات اشتباهات تایپی وجود نداشته باشد و در صورت مشاهده، ایرادات به متقاضی اعلام‎ می‎‎‎شود تا در اسرع وقت آنها را رفع نماید.
چنانچه کارشناسان اداره ثبت هیچگونه ایرادی در پرونده مشاهده نکنند، متقاضی را برای گرفتن امضاء، به اتاق رئیس اداره راهنمایی می نماید.
پس از تایید و امضای رئیس اداره، مدارک از طریق سیستم برای کارشناسی ارائه می‎‎‎شود که وی نیز یک نسخه از مدارک را با مهر اداره برای درج در آگهی شرکت در روزنامه کثیر الانتشار، به متقاضی می‏دهد. نسخه دیگر مدارک نیز در پرونده متقاضی قرار  می‎گیرد.
در پایان شماره و مشخصات شرکت صنایع غذایی ثبت و ضبط‎ می‎‎‎گردد و پس از آگهی تاسیس در دبیرخانه مهر و شماره‎ می‎‎‎شود که پس از طی این مراحل، کار ثبت شرکت به پایان می رسد.


نوشته شده در : شنبه 6 مهر 1398  توسط : zohre zohreh.    نظرات() .

 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو